Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat de ander ziet in jouw viool. Hoe jij jouw viool aanprijst en of de ander daarin meegaat.Hoe wordt die waarde bepaald ?
Dat vind ik toch een praktijk die niet door de beugel kan.Het kan natuurlijk ook zijn dat je, niet gehinderd door enige strijkvaardigheid zelfs ahw een knol voor een citroen kunt verkopen. Een viool die je voor 600 euro hebt aangekocht voor het tien- of honderdvoudige weten te verkopen door listig bespelen van je klant.
Dat vind ik toch een praktijk die niet door de beugel kan.![]()
Maar uit een ander draadje maak ik op dat je nog niet zo lang viool speelt en net met lessen bent begonnen. Zou het daarom niet kunnen dat je streektechniek nog niet voldoende ontwikkeld is en dat je nog niet zo'n mooie toon kunt vormen? Misschien valt die viool dan toch wel mee.Het enige probleem is dat ik mijn huidige huurviool niet heel fijn vindt klinken op de E snaar. Zo snerpend.
Dat zou best kunnen hoor, maar ook mijn docente snapt wel wat ik bedoel. Ook bij haar klinkt bij "scherper", maar wel al stukken mooier.
De viool galmt ook heel lang na. Bij de G snaar best mooi, maar bij de E snaar ? Oeff. Volgende keer proberen met een sourdine te spelen.
Wie een beetje handig is met zoeken en een webshop niet schuwt komt voor de helft van het geld in bezit van de E-Gold.E snaar laten vervangen door een E snaar van Pirastro gold. Deze word vaak gebruikt als ze van de scherpte van de E snaar af willen. Deze kost ergens rond de 10 euro.
Ik denk eerder dat bekeken moet worden of de stapel mogelijk te dichtbij (en misschien wel bijna onder) de rechter kamvoet staat. Vaak kan met een paar mm verplaatsing richting staartstuk al heel veel worden bereikt. Het effect van een Pirastro Gold E om minder schel te klinken, geloof ik niet zo hard. Een stapelpositie optimaliseren kost tijd en het is maar de vraag of de vioolbouwer dat wil doen aan een huurviool.Dank jullie wel voor alle reacties. Misschien is dat inderdaad wel een oplossing, een E-gold snaar. Ik zal het eens vragen aan mijn docente.
En waarschijnlijk ben ik ook te snel met oordelen, ik ben net 7 weken bezig .....